Sopimusehdot

1. YLEISET EHDOT

gernhuolto.fi on Veljekset Keskinen Oy:n ylläpitämä markkinapaikka, jossa hyödykkeiden myyjänä on Veljekset Keskinen Oy (jäljempänä VKO). Seuraavia sopimusehtoja sovelletaan VKO:n ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa. VKO:n välittämien kolmannen osapuolen hyödykkeiden kohdalla sovelletaan kuluttajasuojalain lisäksi kyseisen palveluntarjoajan määrittelemiä sopimusehtoja.

VKO pidättää oikeuden muuttaa näitä sopimusehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia sopimusehtoja, jotka ilmenevät gernhuolto.fi kotisivuilla. Laissa tapahtuvat muutokset astuvat voimaan heti sellaisenaan ellei laissa ole toisin määrätty.

VKO ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on VKO:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella ja jota VKO ei kohtuudella voi voittaa. VKO on velvollinen ilmoittamaan Asiakkaalle niin pian kuin se on mahdollista sitä kohdanneesta ylivoimaisesta esteestä. VKO toimittaa näissä sopimusehdoissa tarkoitettuja tuotteita vain Suomeen. 

2. ASIAKAS

VKO myy tuotteita ja palveluita yksityishenkilölle (jäljempänä kuluttaja) Hyödykkeitä myydään myös yritys- ja julkishallinto- ja yhteisöasiakkaille (jäljempänä yritysasiakas), jotka hankkivat kauppatavaran ammatilliseen käyttöön.

Kuluttajakaupassa noudatetaan voimassa olevaa Suomen ja Euroopan Unionin kuluttajansuojalainsäädäntöä. Nämä sopimusehdot eivät ole voimassa siltä osin kuin ne rajoittavat kuluttajan oikeuksia siitä mitä pakottavassa lainsäädännössä on määrätty.

Yritysasiakkaiden ja VKO:n välisessä kauppasopimuksessa sovelletaan Suomen kauppalakia ellei näissä sopimusehdoissa ole toisin määrätty.

Asiakas on velvoitettu luovuttamaan tilausta tehdessään täydelliset yhteystietonsa, jotka sisältävät kuluttaja-asiakkaalta vähintään nimen, osoitteen ja puhelinnumeron sekä mahdollisesti sähköpostiosoitteen. Yritysasiakkailta vaadittavat tiedot ovat yhteyshenkilön nimi, puhelinnumero ja sähköposti sekä y-tunnus, postiosoite, puhelinnumero tai –numerot ja tarvittaessa laskutusosoite.

Toimitusaika-arviot on laadittu maahantuojien ja valmistajien antamien tietojen perusteella. VKO tai sen käyttämät toimittajat eivät ole vastuussa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä. Sitova kauppasopimus astuu voimaan tilauksen kirjauduttua VKO:n järjestelmään.

Tietosuoja: Asiakkaiden tiedot on tallennettu gernhuolto.fi:n asiakasrekisteriin, jossa olevia tietoja käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen ja hoitoon. VKO:lla ja sen kanssa samaan konserniin kuuluvilla yhtiöillä on lisäksi oikeus käsitellä ja luovuttaa rekisterissä olevia tietoja perusteltuja käyttötarkoituksia (kuten suoramarkkinointia) varten henkilötietolain (523/99) mukaisesti. Henkilötietolain mukainen rekisteriseloste on nähtävissä osoitteessa gernhuolto.fi. Asiakas voi kieltää tietojensa käytön ja käsittelyn markkinointitarkoituksiin ja tarkistaa itseään koskevat tiedot ottamalla yhteyttä gernhuolto.fi:n asiakaspalveluun.

Evästeiden käyttö gernhuolto.fi-sivustolla käytetään evästeitä (Eng. Cookies), joiden avulla sivustoa voidaan kehittää edelleen aiempaa käyttäjäystävällisemmäksi. Gernhuolto.fi-sivustolla evästeiden tehtävä on helpottaa, parantaa ja nopeuttaa asiointikokemusta. Evästeitä voidaan käyttää myös parempien tarjousten ja henkilökohtaisempien tuotesuositusten tarjoamiseksi asiakkaalle. Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka gernhuolto.fi:n verkkopalvelin tallentaa käyttäjän kiintolevylle. Osa gernhuolto.fi-sivuston sisällöstä saattaa edellyttää evästeiden hyväksymistä toimiakseen. Käyttäjän verkkoselain todennäköisesti hyväksyy evästeet valmiilla oletusasetuksilla, mutta käyttäjä voi myös estää evästeiden käytön selaimen asetuksista, tai poistamalla evästeet selaimesta palvelun käytön päätyttyä. Lisätietoja selainkohtaisista käyttöohjeista löytyy selaimen valmistajan ohjeista.

3. TUOTTEET JA HINNASTO

Hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät kuljetusta ellei toisin ole mainittu. Jos hinnastossa on selviä hintavirheitä, tuotetta ei myydä selvästi alempaan hintaan, jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtäneen virheen olemassaolo.

Tuotteen hinnan noustessa ennen lähetyksen käsittelyä gernhuolto.fi:sta tilatut tuotteet toimitetaan alkuperäisellä hinnalla. Jos tilaukseen tehdään muutoksia, määräytyy tuotteen hinta muutoshetken hinnan mukaisesti. Hinnan laskiessa toimitamme tuotteen automaattisesti uudella halvemmalla hinnalla.

Tuotteiden ikärajoja noudatetaan niin kuin laissa on määrätty.

Asiakkaan toivomuksesta valmistetuille, tilatuille tai muokatuille tuotteille ei myönnetä yksipuolista peruutusoikeutta. Peruutuksen yhteydessä tilauksesta mahdollisesti aiheutuneet kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta.

Tuotteet ja palvelut myydään aina sellaisina kuin ne ovat. Tässä tarkoitetaan käytettyjen alennustuotteiden kauppaa. (Kuluttajansuojalaki, 5. Luku, 14§)

Verkkokaupassa esitetyt tuotekuvat ovat viitteellisiä, toimitettu tuote saattaa poiketa kuvassa esitetystä, värin, varusteiden ja vähäisessä määrin ominaisuuksien osalta. Muutokset osan valmistajassa tai mallissa saattavat vaikuttaa sen ulkonäköön.

4. MAKSUTAVAT

Gernhuolto.fi:ssä ovat käytössä yleisimpien Suomalaisten pankkien verkkomaksupalvelut. Myös pankki / luottokortilla maksaminen on mahdollista. Maksunvälittäjänä toimii Paytrail. Ostos maksetaan aina 100% kauppasummalla ennen toimitusta.

Maksut Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Visa, Visa Electron tai MasterCard-korteilla tehtävissä maksuissa Paytrail Oyj näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830 

Verkkopankit

Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.

Jousto Laskulla ja Osamaksulla

Osta tuotteitamme helposti ja turvallisesti myös Jousto Laskulla tai Jousto Osamaksulla. Palvelun tarjoaa kotimainen Jousto maksutapa. Jousto Laskulla saat 14 vrk maksuaikaa (laskutusmaksu 4.90 €) ja Jousto Osamaksulla max. 24 kk maksuaikaa (laskutusmaksu 4,90 € ja kuukausikorko 2,42 %). Miksi et ostaisi haaveilemaasi tuotetta jo tänään ja valitsisi ostoskorissa maksutavaksi Joustoa. Lisätietoja osoitteessa www.jousto.com.

5. TOIMITUSTAVAT

Gernhuolto.fi:n toimitustavat ovat Matkahuolto, Posti tai nouto. Toimituskulut ovat nähtävissä tilausta tehtäessä.

Tilauksen käsittelyaika on keskimäärin 2-5 työpäivää automaattisen tilausvahvistuksen lähettämisestä. Kuljetusaika on yleensä 1-2 arkipäivää. Valmiilla tilauksella tarkoitetaan tilausta, jonka kaikki tuotteet ovat varastossamme ja varattuina tilaukseen, sekä tilauksen maksutapa ja maksusuoritus on hyväksytty.

VKO ei ole velvollinen varaamaan muita saman tilauksen tuotteita asiakkaalle, jos yhden tuotteen saatavuus on huono, tai sen toimitus viivästyy VKO:sta riippumattomista syistä. Kuluttaja voi vaihtoehtoisesti hyväksyä joko viivästyneen tuotteen jälkitoimituksen tai tilauksen perumisen. Jälkitoimituksen postikulut veloitetaan normaalisti. Tilauksessa olevia tuotteita varataan enintään 7 päivää, minkä jälkeen tilaus perutaan ellei asiakas ole suostunut jälkitoimitukseen VKO:n ehtojen mukaisesti.

Asiakas on velvollinen tarkastamaan lähetyksen 14 vuorokauden kuluessa ja tutustumaan tuotteen käyttöohjeisiin ja –ehtoihin ennen käyttöönottoa.

Matkahuollon lähipaketin maksimipaino on 10kg ja mitat pituus+leveys+syvyys yhteensä max. 200cm ja yhden sivun max. pituus 150cm. Matkahuolto pidättää oikeuden vaihtaa paketin määräasemaa, jos paino/kokorajat ylittyvät.

6. PALAUTUSOIKEUS

Myymälästä ostetuille tuotteille myönnetään kuluttajakauppasuhteissa 14 vuorokauden rajoitettu palautusoikeus. Kauppahinta palautetaan kuluttajalle 14vrk kuluessa tuotteen palautuksesta. Palautettavan tuotteen tulee olla käyttämätön ja avaamattomassa alkuperäisessä pakkauksessaan. VKO:n henkilöstöllä on oikeus tehdä erillisiä kirjallisia sopimuksia asiakkaiden kanssa poikkeavista palautusehdoista. Tiedot tulee selvästi kirjata kuitille.

Etämyynnissä käyttämättömillä tuotteilla on kuluttajasuojalain 6. luvun mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus. Lain tarkoituksena on antaa kuluttajalle oikeus tutustua tuotteeseen niin kuin se on mahdollista myymälässä. VKO myöntää asiakkaalle lain hengen mukaisesti oikeuden tutustua pakkauksen sisältöön. Tuotepakkauksen avaaminen tulee suorittaa suurta varovaisuutta noudattaen.

Rajoitukset palautusoikeudessa kuluttajansuojalain 6. luvun 16 § mukaisesti:

– Peleillä, elokuvilla, ohjelmistoilla tai muilla sinetöidyillä tuotteilla ei ole palautusoikeutta, kun tuotepakkaus on avattu.
– Tietokoneiden käyttöjärjestelmän asentaminen päättää palautusoikeuden.
– Hygienia- ja intiimituotteilla ei ole palautusoikeutta pakkauksen avaamisen jälkeen, koska tuote ei ole palautettavissa myyntiin luonteensa vuoksi. Hygienia- ja intiimituotteita ovat esimerkiksi epillaattorit, partakoneet, ihokarvatrimmerit ja nenä/korvakarvatrimmerit, hiustenhoitolaitteet ja kotiparturi, sähköhammasharjat ja suuhygienialaitteet, kuume-, verenpaine- ja verensokerimittarit sekä alkotesterit, nappikuulokkeet ja hands-free –laitteet.
– Tuotteelle ei myönnetä palautus- ja/tai peruutusoikeutta, jos se on erityisesti ostajan toivomuksesta valmistettu, tilattu tai muokattu hyödyke, kun työn suorittaminen on ehditty aloittaa tai juuri asiakasta varten hankittavan tuotteen ostotilaus on valmistunut.

Asiakaspalautukset ja huoltotoimitukset tulee lähettää aina postin ilmaisella asiakaspalautuksella. Toimitusmuotona on käytettävä pakettia, koska kirjeille ei ole olemassa lähetysseurantaa. Myös myymälästä ostetun tuotteen voi palauttaa Postin asiakaspalautuksena. Palautuksen tai huoltotoimituksen mukaan tulee toimittaa täydellisenä täytetty gernhuolto.fi:n tuotepalautuslomake jonka voi ladata tästä linkistä. Toimipaikkapalautuksista, jotka johtuvat lähetyksen noutamatta jättämisestä, emme hyvitä toimituskuluja. Emme voi myöskään hyvittää toimituskuluja tapauksessa jossa tilaus on lähetetty oikein, asiakkaan tekemän tilauksen mukaisesti.

Paketin noutamatta jättäminen tai lähettäminen takaisin ilman erillistä ilmoitusta ei riitä kaupan peruuttamiseksi/palauttamiseksi. Noutamatta jätetty paketti katsotaan toimitetuksi ostokseksi.  Jos palautuksesta ei ole ennakkoon meille ilmoitettu, vähennämme hyvitettävästä summasta toimitus- ja palautuskulut.
Sama ohje koskee myös väärin yhteystiedoin tehtyjä tilauksia, jotka palautuvat meille toimittamattomina.

Asiakas on velvollinen säilyttämään palautusasiakirjoista tarvittavat kopiot. Postin asiakaspalautuksesta saatava pakettilähetysseurantatunnus on ainoa keino lähettämisen todistamiseksi.

VKO:n maksuton asiakaspalautus on voimassa vain Suomessa. Asiakkaan tulee maksaa kaikki ulkomailta lähetettyjen palautuksien ja huoltotoimitusten kustannukset. Asiakkaan tulee ottaa yhteyttä VKO:n huoltoon ennen ulkomaan palautuksia/ huoltotoimituksia.

Pakkaaminen on lähettäjän vastuulla. Tuotteet tulee pakata huolellisesti, jotta tuotteet eivät vahingoitu kuljetuksessa. Tuotteiden ympärille tulee laittaa vähintään 10 cm pehmustetta. VKO suosittelee käyttämään aina tuotteen alkuperäistä pakkausta, jonka valmistaja on suunnitellut tuotteen turvalliseen kuljettamiseen.

VKO ei ole vastuussa huolimattomasti ja sopimusehtojen vastaisesti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Asiakkaan puolelta tulleesta virheestä aiheutuneet kustannukset peritään asiakkaalta.

VKO pidättää oikeuden periä kustannukset asiakkaalta, jos asiakaspalautus on tehty aiheetta tai sopimusehtojen vastaisesti. Asiakkaalta peritään VKO:n käsittely- ja postituskulut.

Jousto tuotepalautus

Gernhuolto tekee Joustolle palautusilmoituksen, jonka jälkeen Jousto Laskulla tai Jousto Osamaksulla ostama tilaus perutaan. Vain kauppiaan tekemä ilmoitus katkaisee tilaukseen liittyvän Jouston laskutuksen ja perinnän.

Jos osto on tehty Joustolla, palautus on maksutonta, mikäli kauppias on 45 vrk:n aikana perunut tilauksesi Joustolle ja asiakas noudattaa 14 vrk:n kuluttajasuojalain mukaista palautusaikaa. Tällöin 45 vrk:n aikana karttuneet laskutusmaksut ja korkokulut mitätöidään.

Osapalautuksessa maksetaan aina laskutusmaksu 4,90 € sekä sovittu kuukausittainen nimelliskorko 2,42 % jäljelle jäävästä pääomasta.

7. TAKUU JA VIRHEVASTUU

Takuu määräytyy valmistajan määrittelemien takuuehtojen mukaisesti. Ostaja on velvollinen tutustumaan tuotteen mukana toimitettuihin takuuehtoihin ennen tuotteen käyttöönottoa. Takuuehdot löytyvät käyttöohjeista, erillisestä takuulomakkeesta tai valmistajan osoittamasta verkko-osoitteesta.

VKO pidättää oikeuden todentaa tuotteissa ilmoitetut virheet. Testaamista ei suoriteta odottaessa. Tähän on varattava 3-5 arkipäivää.

Huoltoaika-arvio Suomessa suoritettavassa huoltoprosessissa on 10-15 arkipäivää.

Aiheettoman huoltokäynnin kustannukset kustannukset peritään kokonaisuudessaan ostajalta, jos tuote on toimitettu selvästi aiheetta takuuhuoltoon. VKO ei ole vastuussa ostajan toimista aiheutuneista vahingoista. Oikeus tuotteessa olevan vian luonteen ja laadun tarkastamiseen säilyy VKO:lla myös kaupan perumisen yhteydessä. Aiheettoman huollon kuluina peritään VKO:n käsittelykulut ja logistiset kustannukset.

Tuotteen fyysinen avaaminen laitteen muokkaamiseksi päättää takuun ja laissa määritellyn virhevastuun ellei valmistaja ole toisin ilmoittanut.

Huoltomme säilyttää tuotteita kolme (3) kuukautta asiakkaalle huollon/työn valmistumisesta toimitetun ilmoituksen jälkeen. Tämän jälkeen tuote kierrätetään. (Laki elinkeinonharjoittajan oikeudesta myydä noutamatta jätetty esine)

8. REKLAMAATIO

Asiakas on velvollinen esittämään ostotodistuksen, laskun, kuitin tai muun todistuksen ostopaikasta ja –ajankohdasta palautuksen yhteydessä tai reklamoidessaan tavaran virheestä. VKO pidättää oikeuden periä kuitin etsinnän aiheuttamat kustannukset ostajalta.

Reklamaatiot käsitellään ainoastaan kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa joko sähköpostilla osoitteeseen gern.huolto@tuuri.fi Täältä on mahdollisuus jättää asiakaspalautetta.

Erimielisyyksien ratkaiseminen ja oikeuspaikka: Kuluttaja-asiakkaalla on oikeus saattaa tästä sopimuksesta syntyvät erimielisyydet kuluttajariitalautakunnan ratkaistavaksi. Asiakas voi nostaa tästä velkasuhteesta aiheutuvia riitaisuuksia koskevan kanteen VKO:ta vastaan. Kanne on nostettava sen Suomessa sijaitsevan paikkakunnan käräjäoikeudessa, jonka tuomiopiirissä kuluttajalla on asuinpaikka.

Asiamieskuluja ei korvata , koska Kuluttajaneuvonta ja kuluttajariitalautakunta tarjoaa veloituksetta apua erimielisyyksien ratkaisemiseen.

9. KIERRÄTYS

VKO ottaa vastaan kulutuselektroniikkaa ja kodinkoneita kierrätykseen. Voit toimittaa tuotteet kierrätyksen tuomalla tuotteen VKO:n toimipisteeseen. VKO on Serty ry:n jäsen.VKO antaa tarvittaessa lisäohjeita tuotteen kierrätystä varten. Tuotteiden hinnat sisältävät kierrätysmaksut.