Tuotepalautus

Etämyynnissä käyttämättömillä tuotteille on kuluttajasuojalain 6. luvun mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus. Lain tarkoituksena on antaa kuluttajalle oikeus tutustua tuotteeseen niin kuin se on mahdollista myymälässä

 Toimi seuraavien ohjeiden mukaan palauttaessasi tuotteita:

 1. Palautettavan tuotteen tulee olla avaamaton, käyttämätön ja alkuperäispakkauksessaan. Pahvipakkaukseen pakatun tuotteen pakkauksen tulee olla avaamaton. Palauta kaikki tuotteeseen kuuluvat osat (esim.johdot, mutterit, tiivisteet ja ruuvit).

 2. Kirjoita tilauksen mukana tulleeseen lähetteeseen: palautuksen syy, haluatko uuden tuotteen tilalle vai hyvityksen ja liitä se pakettiin. Jos maksoit ostoksen verkkopankkimaksuna, anna myös tilinumerosi (IBAN- muodossa). Tilinumero nopeuttaa hyvityksen käsittelyä. Tuotepalautuslomakkeen voit ladata tästä.

 3. Suojaa palautetut tuotteet hyvin. Käytä vastaavaa pakettia, jossa tuote toimitettiin ja sulje paketti huolellisesti. Palautuksen säilyminen ehjänä kuljetuksessa on asiakkaan vastuulla.

 4. Kirjoita paketin päälle osoitteeksi ” Asiakaspalautus Gern-huolto”. Palauttaminen on sinulle maksutonta.

 5. Vie palautus valitsemaasi palautuspaikkaan ja pyydä kuitti palautuksesta. Säilytä kuitti vähintään 3 kk ajan. Kuitti on tosite palautuksesta.

 Palauta myös viallinen tai virheellinen tuote palautusohjeiden mukaisesti. Kirjoita tilauksen mukana tulleeseen lähetteeseen, mikä vika tuotteessa on. Jos olet saanut väärän/viallisen tuotteen, valitse, haluatko, että oikea/uusi tuote lähetetään sinulle vai haluatko hyvityksen. Jos reklamaatioon ei liity palautettavaa tuotetta, ota suoraan yhteys asiakaspalveluun.

HUOMIOITHAN!

Saadut alennukset myönnetään tilaussumman perusteella. Mikäli alennukseen oikeuttava tilaussumma jää
tuotepalautuksen jälkeen pienemmäksi kuin alennukseen oikeuttava summa, tilaajalla ei ole enää oikeutta alennuksiin.
Saadut alennukset ja mahdolliset muut edut, kuten ilmaiset toimituskulut, vähennetään tilaajalle palautettavasta summasta. Toimipaikkapalautuksista, jotka johtuvat lähetyksen noutamatta jättämisestä, emme hyvitä toimituskuluja. Emme voi myöskään hyvittää toimituskuluja tapauksessa jossa tilaus on lähetetty oikein, asiakkaan tekemän tilauksen mukaisesti

Tarkasta, että palautettavat tuotteet ovat myyntikuntoisia, ehjiä  ja sinetöidyt pakkaukset avaamattomia. Emme hyvitä/vaihda tuotteita joita on käytetty, kasattu tai siihen on tullut virheellisestä käytöstä/kasaamisesta johtuva vika.

Jousto tuotepalautus

Gernhuolto tekee Joustolle palautusilmoituksen, jonka jälkeen Jousto Laskulla tai Jousto Osamaksulla ostamasi tilaus perutaan. Vain kauppiaan tekemä ilmoitus katkaisee tilaukseesi liittyvän Jouston laskutuksen ja perinnän.

Jos olet tehnyt ostoksesi Joustolla, palautus on sinulle maksutonta, mikäli kauppias on 45 vrk:n aikana perunut tilauksesi Joustolle ja noudatat 14 vrk:n kuluttajasuojalain mukaista palautusaikaa. Tällöin 45 vrk:n aikana karttuneet laskutusmaksut ja korkokulut mitätöidään.

Osapalautuksessa maksat aina laskutusmaksun 4,90 € sekä sovitun kuukausittaisen nimelliskoron 2,42 % jäljelle jäävästä pääomasta.

Palautusosoite:

Gern- huolto
Väkkäräpakantie 14
63610 Tuuri

Yhteystiedot:

010 770 7870
gern.huolto@tuuri.fi